طراحي محصول شيوه‌اي است که بر اساس آن شما ويژگي‌هاي و مزاياي يک محصول را مرتب و منظم مي‌ کنيد تا درآخر در يک بسته به مشتري عرضه شود. طراحي  خودش مي‌تواند يک مزيت به‌حساب بيايد 
اين وسيله تنها يک تغيير در طراحي محصول بود که يک فناوري جديد را عرضه مي‌کرد .طراحي محصول ازآنجايي‌که موجب ايجاد تمايز يک برند از برندهاي ديگر مي‌شود، اصولاً براي هر برند و سازماني از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. مثلاً هميشه بين خودرو توليد شده توسط مرسدس بنز و پژو تفاوت هاي زيادي وجود دارد و دليل اين موضوع هم اين است که طراحي محصول اين دو برند با يکديگر متفاوت است .


تأثير طراحي محصول بر روي رفتار مشتري :


طراحي محصول تأثير بسيار زيادي بر روي رفتار مصرف‌کننده دارد. مثلاً برندهايي مانند لوئيس ويتون ، رو رويس، بي ام دابليو  همه و همه بر اساس مفهوم و مدل طراحي محصول ساخته مي‌شوند.


اين برندها عموماً در محصولات خود ويژگي‌هايي را ارائه مي‌کنند که پيش از آن‌ها توسط هيچ برند ديگري ارائه نشده است. درنتيجه برندي که بيشتر و بيشتر در رابطه با طراحي محصول سرمايه‌گذاري مي‌کند و مشتريان را در فرايند طراحي محصول دخالت مي‌دهد، مطمئناً از نرخ بازگشت سرمايه بالاتري در بازار برخوردار شده و بيشتر از هر برند ديگري مورد انتخاب مشتريان واقع مي‌شود.


 


اهميت طراحي محصول در تبليغات : 


وقتي‌ با يک رقيب مقايسه انجام مي‌شود، اگر داراي طراحي محصول بهتري باشيد، محصول شما در بازار نسبت به محصول رقيب بهتر و بيشتر انتخاب مي‌شود. به عبارتي طراحي محصول يکي از دلايل اصلي براي کشش جمعيت خصوصاً در بازارهاي فناوري محور است ، چراکه در عمل همين تفاوت است که موجب نشان داده شدن کارايي يک محصول مي‌شود.


طراحي مي‌تواند به شکل‌هاي مختلف مطرح شود و هرقدر طراحي موردنظر در بازار با استقبال بيشتري روبرو شود، اعتبار بيشتري براي برند و سازمان موردنظر در بازار ايجاد مي‌شود.


بسته‌بندي هم نقش مهمي را در طراحي محصول بازي مي‌کند، چراکه آخرين نقطه تأثيرگذار بر روي مشتري بوده و همچنين آخرين نقطه فروش براي يک شرکت در نظر گرفته مي‌شود. بسته‌بندي خوب و مناسب در طراحي محصول درواقع مي‌تواند تأثير بسيار خوب و مثبتي داشته باشد.


درزمان بررسي طرح محصول بسيار اهميت دارد که سرمايه‌گذاري انجام‌شده را در کنار بازگشت سرمايه مدت نظر قرار دهيم.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : محصول ,طراحي ,برند ,مي‌شود ,بيشتر ,بازار ,طراحي محصول ,مي‌شود بسته‌بندي ,آخرين نقطه ,بازگشت سرمايه ,برند ديگري
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سردار قاسم سلیمانی کانال تلگرام دبستان و پیش دبستانی کاهش بيماري هاي روحي و رواني آگهی رایگان Daniel کلک ادب خاکریزهای کاغذی پرسش مهر:آیا محیط مدرسه دلپذیر،دلخواه و شاد است؟ گروه فنی مهندسی حیدرطلب NIKE2019